Thursday, June 17, 2010

Kemana Menghilangnya Ia









Setelah lapan hari berada semula di rumah.. wajah comelnya belum lagi aku temui hatiku meronta-ronta ingin melihatnya. Sekian lama aku memendam rindu kepadanya balik-balik ke rumah dia lenyap kemana.

Puas sudah aku mencari.. cari ke rumah jiran yang tempat 'dia' selalu bertandang namun dia tidak juga berada di rumah itu. Minggu lepas aku cuba menjejaki dirinya lagi aku pergi ke beberapa buah rumah namun tidak juga aku temui 'dia'.

Aku cuba cara terakhir mencarinya. Aku membuat solat sunat hajat.. Aku amat berharap dirinya akan kutemui lagi. Hanya Kepada Allah aku memohon semoga aku masih boleh bertemu dengannya. Namun hari ini usahaku masih gagal.

Kemanakah dia menghilang... aku tidak ada jawapannya... andai aku tahu di mana ia berada aku akan menjemputnya.

Sayang... pulanglah... Ibu merinduimu... Ibu masih mahu melihatmu.. Gelagatmu menghiburkan hati ibu....

No comments:

Sesuci Cinta